"A lot on my mind these days"

Håll i er nu för detta inlägg kommer att vara väldigt spretigt. För ordningens skull börjar jag med förra helgens äventyr. Jag och min man packade röda faran och drog till Göteborg förra fredagen där vi mötte upp Henke och Maria och samåkte med dem upp till Thommie och Johanna i Linköping. Lite senare kom också Ted och Emelie och vi käkade mat, drack gott och snackade strunt. Lördagens huvudaktivitet var gokart och innan det hann vi med en promenad på stan. Linköping är faktiskt en riktigt mysig stad.
 
Gokarten var hård, jobbig och sjukt rolig. Jag skulle ju försöka försvara vinsten från förra gången jag körde, men i det här sällskapet med bildårar gick det ju sådär. Andra snabbaste varvtid, men ett par mycket dåliga kurvor ledde till slut till en 4e plats. Sjukt besviken. Thommie var oavsett överläget bäst. Tror han har tjuvtränat.
 
Gänget.

Anders fastnade lite :)
 
Medaljörerna.
 
Helgen avslutades med utgång på lördagen med god mat på en mysig pub.
 
 
 
Igår lirade vi match igen i Oslo. En match som vi skulle vinna. Och det började sjukt bra. Vi ledde med 4-1 och inget kunde stoppa oss kändes det som. Förutom några billiga mål och mycket inkonsekventa domare. Målen är inte så mycket att säga om, shit happens. Men domarinsatsen igår var under all kritik. De förklararde för vår kapten att hårt spel i sargen är ok, vilket ju kan ses som aningen märkligt, men att det också ska vara lov att haka, crosschecka, slå och sparkas är för mig väldigt märkligt. Jag har inga problem att möta ett aggressivt lag, men BMIL igår spelade inte hårt, de spelade fult. Matchen slutade 6-6, men för oss var det en förlust.
 
Väl hemma drog jag igång reprisen från X Factor och alltså, suck. Awa har ju redan vunnit. Hon ser ut som en strärna, sjunger som en och har riktigt snygga produktioner på sina låtar. Övriga deltagare spelar inte ens i samma liga. Benny, som jag tror är den som blir tvåa, sjunger i och för sig bra han med, men han är ju så lite underhållande så man vill ju bara stänga av teven.
 
Brasan är igång här nu och genom röken ser jag på skidorna samtidigt som jag ska ta tag i uppsatsen. 10 dagar till deadline. Bara att köra. Är ju första advent nu också. Jag droppar all städning och pynting och säger till mig själv att jag får väl dubbelpynta nästa år eller nåt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0