"That was totally uncalled for"

Har precis överlevt en introduktionsföreläsning för fjärde och sista delkursen. Samtalsanalys handlade det om och för studenter som inte har någon insikt i detta från förr var det i princip waste of time att sitta och höra på en pladdrande forskare i 2 timmar. Att det ens finns begrepp och definitioner nog att täcka en 2 timmars föreläsning i ultrarapidtempo är ju illa nog, men att hon sen snäste av studenter som ställde frågor om scheman och uppgifter till nästa seminarium tyckte jag var väldigt onödigt.
 
Med andra ord så kunde kursen ha startat bättre och vilken annan dag som helst hade jag tjurat ihop och skitit i att läsa mer. Som tur är har jag fått tillbaka min c-uppsats av handledaren för sista gången innan deadline och den är i princip färdig. Detta gör otroligt nog att onödiga föreläsningar och snäsiga superforskare inte rör mig i ryggen. Ska läsa igenom den en gång till och sen skicka in den till granskning och då mina vänner måste ni hålla allt av tummar och tår att den är bra nog så att den går igenom till opponering, ok?
 


Kommentarer
Carro

tack:) ja jätte roligt! vi åker upp nu på måndag. När tar ni er iväg? lycka till med uppsatsen!! går nog super bra! Kram

2012-12-12 @ 19:11:05
URL: http://carroericsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0