"Some days you just let the world change your spirit"

När jag vaknade idag var jag säker på att detta skulle bli en riktig skitdag. Jag var trött som ett ägg efter sen träning igår och en oförmåga att somna på natten gjorde att jag ville kasta mobilen i väggen när den ringde. Lägenheten luktade fortfarande lite rök från vår premiäreldning kvällen innan och jag ville bara stanna kvar under täcket hela dagen lång.
 
Små saker under dagen omvände mig dock sakta men säkert. Det började i bilen på väg till jobbet när radion plötsligt spelar Bryan Adams "Straight from my heart" och jag tänkte tillbaka på den där perioden när jag smög in i storebror Magnus rum och smyglyssnade på hans skivor när han inte var där. Ace of Base, Bryan Adams och mr Music Hits. Good times.
 
När jag kom in på personalrummet blev jag ännu mer positiv då någon gjort adventsfint med tända ljus precis överallt. Snacka om mysigt! På min plats hittade jag också en present från min fina kollega som bakat julgodis redan. Första leendet var ett faktum.
 
 
Innan lunch skulle mina franskelever muntligt presentera vädret för klassen. Jag hade väl trott att vissa inte skulle vara klara och att andra skulle ha glömt sina väderkartor, som de på nåder fått ta med sig hem, men alla genomförde det och alla var toppenduktiga. Sista lektionen såg jag och en av mina engelskklasser klart den underbara filmen "Radio". Vem kan vara sur efter den avslutningen?
 
Så nu sitter jag här. Helgen är ett faktum och även om den till stor del kommer att bestå av uppsatsskrivning så känns det rätt bra ändå :)
 
 
 


Kommentarer
Carro

ja vi ses på juldan som du kanske läste:) KUL!! Det är ju nån fotboll i hdal på dan, trodde det baar var killar som spelade, men johan undrade om jag skulle vara med. vet inte vad det innebär men en ide var ju om vi skulle vara med :)

2012-11-30 @ 19:28:16
URL: http://carroericsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0