"Positive anything is better than negative nothing"

Alltså det var ett himla massa styr om pepparkakor och Kalle Ankas jul. Att folk orkar. Antingen så är det jag som inte fattar allvaret i dessa frågor eller också är det helt enkelt så att jag har viktigare saker att tänka på. Jag måste nog säga att det lutar åt det senare. Inte för att jag är världens mest upptagna människa, utan för att jag nog helt enkelt är ganska så trött både fysiskt och mentalt och att ödsla energi på sådana triviala saker som att ha pepparkaksgubbar i luciatåget eller att Kalle Ankas jul ska frächas upp känns totalt meningslöst.
Jag sparar mina sista krafter innan lovet så att jag kan ge mina elever lite energi och kärlek nu i veckan, så att jag kan bidra i seminariegruppen ikväll och övriga kvällar tills uppgiften är klar och så att jag kan rätta undan de sista proven och ta jullov med gott samvete.
 
I fredags var det julbord med kollegorna hela kvällen och natten lång. Åh vad jag gillar dem! Igår var vi ut och käkade gott och såg "The Hobbit". Riktig myslördag. Snart är det jul och då blir det kul :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0