"We were friends and lovers and clueless clowns"

Igår var den bästa dagen på mycket länge. Efter en ovanligt bra och innehållsrik planeringsdag där jag fick många bra tips och idéer skyndade jag mig hem så att vi skulle hinna med tåget in till Oslo. Vi hade egentligen planer om att strosa runt i stan och hitta en mysig restaurant, men väl framme var vi så hungriga och vädret var inte direkt inbjudande, så vi hoppade in på närmaste ställe som hade öl och burgare.

 

Istället för att stå i kö ute  i regnet tog vi en öl på puben intill Sentrum Scene, där de såklart värmde upp med Keanemusik. Och vad jag gillar deras musik! Konserten var riktigt bra med grym sång och bra show. Mysig arena förresten den där Sentrum Scene.  Det var helt fullt och bra stämning. Tyvärr lite FÖR bra stämning på en tant som satt brevid Anders. Hon hade druckit en eller 5 öl för mycket och blev odrägligare för varje låt. När hon hårddansade uppe på läktaren och viftade med armarna i Anders ansikte samt skulle hålla min hand, fick jag nog. Snäll som han är så log Anders bara och satte sig närmare mig, och hon körde på. Det var riktigt pinsamt. Ja, självklart ska man ha roligt, men att nästan våldta folk på läktaren i dansen känns lite FÖR drygt.  Sista halvtimman gick vi därför ner på golvet och poppade utan den hysteriska 50-taggaren brevid oss.

 

Bästa låten var för övrigt "Souverign light cafe", som är riktigt skön. Tom körde också en ballad helt ensam på piano som jag inte hade hört förrut och den var riktigt grym. Sen har han ju en falsett som är helt magisk och jag måste hålla med de som säger att bandet låter riktigt bra live.

 

Sammanfattningsvis var det en riktigt toppenkväll igår och gud vad skönt det var att få lite kvalitetstid tillsammans utan att diskutera matlagning, träning, elever eller plugg. På tåget hem somnade vi båda två och gick vimmelkantiga hemåt runt halv 2-tiden. Trött i mössan idag, men det var så lätt värt det.

 

Magiska Tom :)



Kommentarer
Carro

åh lät hur mysigt som helst:)

2012-11-14 @ 22:19:17
URL: http://carroericsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0