Easter time = Family time

Nu är vi tillbaka i Norge igen. Påsken var skön med mycket Alvabus, träning, god mat och kompishäng. Jag hann också skriva ihop och skicka in en uppgift i en av kurserna jag läser nu så det var skönt. Träffade Blixt och Thomas en snabbis i deras nya lägenhet, som för övrigt kommer att bli tokfin. Blixt kommer ju förresten hit till Fstad och hälsar på i slutet av april. Franken och Larsson kom förbi på en fika och surrade som back in the days. Längtar till i sommar då alla finisar samlas här hos oss :)

En bild från juldagen 2011

 

Det allra bästa med påsken var ju såklart att träffa Alva. Hon hade ju nästan inte blivit större, men ändå jätteduktig. Hon kan ju för tusan gå och kasta bollar och prata! Stor kontrast mot i julas när vi försökte lära henne krypa. Försökte lära henne att säga Åsa eller moster, men hennes ordförråd består fortfarande bara av: mamma, pappa, lampa och ho-ho :)

 

 

Här hemma regnar det och är lite småkallt så vi håller oss inne och jag ska plugga medan Anders spelar Battlefield så att det skakar i väggarna. Lite senare blir det ett TRX-pass och lite löpning på gymmet. Imorgon ska jag få träffa mina fina elever och kollegor igen. Ofta infinner sig en känsla av ”vart tog lovet vägen” när ett lov är slut, men så känns det inte nu. Mitt påsklov var helt toppen och nu är jag klar för jobb igen.

Det norska ordet hentesveis är det ingen som har kommenterat på bloggen, så jag får väl helt enkelt avslöja att det betyder comb-over, alltså när en person har lite hår och döljer detta genom att kamma över sidohåret – mycket hett by the way. Att rompetroll betyder grodyngel är ju såklart helt rätt.

Ett nytt ord ni kan fundera över till nästa gång är: øyeeple.



Kommentarer
Mamma

Blev så tomt när ni for, men skönt att er resa gick så bra! Fina bilder på Alva som såklart kommer att lära sig moster Åsa snart. Moffa får väl träna henne.

Ha det så bra med jobb, plugg och träning. Vi längtar redan efter sommaren och den stora händelsen!

Love you! Se till att Anders inte äter för många krämbuller! Puss!

2012-04-09 @ 12:27:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0