“I know we could live tomorrow, but I don’t think we should wait…”

Ibland kommer jag på mig själv med att obetydliga saker ockuperar mitt huvud i en längre period. Vissa gånger kan jag grubbla på något som om jag ska köra spinning eller bodypump eller kanske båda på kvällens träning. Andra gånger kan det vara viktiga saker som varför låsen på dörrarna i Norge är upp och ned. Alltså, man måste vrida nyckeln med taggarna nedåt för att låsa upp. Det här i sig är ju kanske inget att grubbla över, men när så låsen helt plötsligt ibland är rättvända växer frågorna. Vem bestämmer vilka lås som ska sättas upp och ned och vilka som ska sättas in åt rätt håll? Varför är det ingen logik i detta? Och varför är norskar inte konsekventa i insättningen av lås? Vad kan jag säga, viktiga saker detta som kräver sina funderingar.

 

Apropå det norska ordet lommedisko som jag förövrigt skrattat åt i en vecka nu så heter det walkman på alla andra språk i världen, typ. Varför norrmännen väljer att ha ett eget norskt ord på denna uppfinning är annars förvånande eftersom man ju har adopterat otroligt många andra ord som man helt enkelt bara har ”förnorskat” uttalet på. Väntar lite med ett nytt norskt ord till er. Ska fundera ut något riktigt bra.

 

 

 



Kommentarer
Larsson

Haha loooommediiiiscoooo. Fy Fasen vad fult.. Iofs ganska logiskt när man nu tänker efter! ;)

Lycka till med dojjorna nu!

2012-04-24 @ 08:35:52
URL: http://twitter.com/#!/terralarsson
Anonym

Haha loooommediiiiscoooo. Fy Fasen vad fult.. Iofs ganska logiskt när man nu tänker efter! ;)

Lycka till med dojjorna nu!

2012-04-24 @ 08:36:22
Åsa T

I know! Så sjukt fult ord. Fantastiskt!

2012-04-24 @ 18:20:16
URL: http://torstenssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0