In the book of life, the answers aren't in the back

Nu är jag och Anders hemma i Hammerdal. 9 timmar tog det, vilket är nytt rekord och ändå tvingades vi till ett oplanerat stopp i Fåker där någon stackare kört i diket. Efter växellådsbytet i julas sköter sig röda faran exemplariskt.

Jag fick ett uppdrag av mor och far som jag skulle lösa under påsken: att städa ur mitt gamla skrivbord, som för övrigt sett sina bästa dagar, i mitt gamla rum. Eftersom det var säkert 8 år sedan jag tittade i de lådorna möttes jag av både saker som gjorde mig nostalgisk (inbjudningar till fotbollsavslutningar à la Jenny och Gunsan, gamla brev från min då mycket fjortis-fina kusin i Järna och massor av gamla plaketter och diplom från diverse idrottstävlingar), men också saker som jag blev lite generad av (gamla kort, skolarbeten och teckningar från dagis upp till trean på gymnasiet och många gamla dagböcker). Jag hade nog glömt bort hur töntig jag var när jag var liten. Tur att jag kompenserar det genom att vara så tuff nu ;)

Nu ska vi ta på oss skidorna och se hur mycket snö det är kvar på Fyråbadet. Ikväll kommer resten av gänget och då blir det full fart. Alvas påskägg är fixat också.

Förresten är det ingen som har sagt något smart om förra norska ordet: hentesveis. Men generös som jag är så bjuder jag på ett nytt ändå: rompetroll. Vet du vad dessa ord betyder?

 



Kommentarer
Anonym

händelsevis och gullunge . typ

ingen aning. typ.

kram

2012-04-04 @ 16:18:47
Jocke

Rompetroll är väll Grodyngel eller??

2012-04-04 @ 18:08:51
Storebror

Grodyngel för böveln!!!

Vad vinner jag?

2012-04-04 @ 19:29:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0