Not just an ordinary day…

En mycket konstig dag blev det idag. Började dagen med 4 håltimmar som spenderades framför rättegången på TV rättandes glosprov. Känner såhär i efterhand att det kanske inte var det smartaste sättet att fördriva tiden. Blir illamående av att se på karln och av att höra alla detaljer kring det som hände den 22/7, men samtidigt är det svårt att låta bli att titta också. Framförallt leder all denna mediatäckning till många intressanta diskussioner med eleverna och det är både nyttigt och viktigt tänker jag. Jag tror det är otroligt viktigt att vi tar den tid det behövs för att diskutera det som händer i vårt samhälle med eleverna, oavsett om vi hade planerat många andra viktiga saker. Hela dagen fylldes av en olustig känsla. Breiviks totala brist på reaktion när offren lästes upp imorse sitter kvar i huvudet på mig. Slutligen vill jag påpeka att AUFs ledare höll ett mycket bra tal på presskonferensen tidigare ikväll. Starkt, förnuftigt och kärleksfullt tyckte jag att det var. Imorgon fortsätter rättegången. Tror jag nöjer mig med sammanfattningarna som kommer på nyheterna på kvällen istället.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0