You were born to win, but to be a winner, you must plan to win, prepare to win, and expect to win

Jag har alltid varit en jävel på att planera, så det ägnar jag mig åt denna morgon. Igår var det AW med grymmaste kollegorna och som alltid blev det succé när vi är ute tillsammans. Sol i ögonen på bryggan med några kalla öl gav mig sommarkänsla. Många djupa och kanske mindre djupa samtal hölls, något som uppskattas så här dagen efter. För att återgå till planeringen så börjar de flesta helgerna fram till sommaren fyllas upp med massor av roliga saker som NM-final, besök hemifrån, Umeåtripp, innebandyavslutningstur och bröllop i Uppsala. Det kommer verkligen bli en toppen vår och sommar i år.
Idag lyser solen och vi får besök på eftermiddagen så då blir det hockey- och middagsmys.

Jag har förresten skrattat hela veckan åt ett norskt ord som fanns i sjuornas franskbok som en glosa: lommedisko. Vem vet vad det betyder? Fantastiskt ord i min mening. Nu ska jag plocka ihop lite här innan det blir en joggingtur i solen. Livet är bra härligt!


Kommentarer
carro

Fick disco? haha!

2012-04-15 @ 13:23:38
URL: http://carroericsson.blogg.se/
Åsa T

Haha, ja det är nåt man kan ha i fickan iaf :)

2012-04-16 @ 15:55:34
tina

typ: discman, walkman osv.... hehe...bare sånn for å oppklare så er ikke det et ord som benyttes mye :-)

2012-04-17 @ 08:47:42
Åsa T

haha, bra där Tina! Nä, kan ju avslöja att mina elever inte heller visste vad det var :)

2012-04-17 @ 16:18:06
URL: http://torstenssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0