"For every minute spent in organizing, an hour is earned"

För att det ska bli något så bär begripligt här i bloggen så måste jag börja där jag slutade = med dagarna innan bröllopet. Tessan och Jens dök in som första gäster på tisdagskvällen. Kvällen bjöd på struntprat, planering och ett par öl.

 

Onsdagen spenderades flängandes runt på hotellet, mitt jobb och andra ställen här i stan för att mest möjligt skulle vara på plats. Mamma och pappa anlände mitt på dagen och planeringen fortsatte. Vi skrev en mycket utfyllande handlingslapp som skulle hjälpa oss på torsdagen.

 

Det stora orosmomentet var såklart vädret, som inte kunde bestämma sig för om det skulle vara helt toppen med sol eller helt skit med tokregn. En annan sak som också snurrade runt i mitt huvud var hur det skulle gå för min tärna Maria, som fött barn bara några dagar innan, att åka bil 75 mil och ändå tycka att det var värt det. De skulle starta på torsdagsmorgonen och komma fram någon gång på kvällen.

 

På torsdagen drog vi iväg till Nordby för att handla ingredienser till förrätt och efterrätt som vi bestämt oss för att fixa själva. Det blev också en hel del flak dricka till baren. Tur att mamma och pappa har stor bil :) Ett gäng stack också iväg till Hvaler för att hämta alla räkor som skulle skalas på fredagen.

 

När vi kom hem igen hade Anders pappa också anlänt och lite senare på eftermiddagen väntades storebror Magnus med flickvän Sandra och storasyster Anna med familj. Jag och Tessan bestämde oss för att komma bort lite från bröllopsfixet så vi stack till gymmet och körde ett TRX-pass. När vi kom tillbaka till lägenheten var hade alla kommit och vi bestämde ganska snart att vi skulle gå ut och käka på kvällen hela gänget.

 

V i samlades på bryggan och hade det tokmysigt och mitt i allt ringde Maria och sa att de var framme och att allt hade gått bra. Snacka om lättnad och glädje! De kom förbi en sväng och sa hej på restauranten och jag fick träffa sötaste Tim för första gången. Allt kändes verkligen klockrent!

 

Fredagen sprang förbi med matfix, dukning, övning i kyrkan, träff med serveringstjejerna, incheckning på hotellet och mingel med alla gäster på kvällen. Tänk att alla kommit hit till Norge bara för vår skull!  När vi gick och la oss var vi supernöjda och såklart förväntansfulla. Detta får avsluta detta inlägg om förberedelserna inför den stora dagen.



Kommentarer
Carro

Åh vad rolig läsning:) blir så glad. Ja Mio bara växer och växer, händer mycket nu:D Han blir 8 månader nu den 18e:) Har också hört om önskefoto, emn har ingen koll på hur det funkar. Har du valt ut bilka bilder du vill ha så är fujidirekt jätte smidigt. Ja ur bra som helt att man är mammaledig nu när det är os eller som du lärare och har semester:) Kram!

2012-08-05 @ 20:01:49
URL: http://carroericsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0