"Time goes by a lot slower when you miss the one you love"

Jobb och pluggcirkusen är igång för fullt nu. Jobbar egentligen bara 50%, men på grund av lite sjukskrivningar och annat har jag tagit på mig tre extra klasser i engelska. Jätteroligt, men mycket. Pluggar svenska denna termin och det är skoj. Första seminariet har jag i denna stund, men det är mest snack om vad kursen ska innehålla så jag lyssnar medan jag bloggar.
 
För övrigt så slapp jag åka till Falun tidigare i veckan. Kursansvarig tog sitt förnuft till fånga och jag kunde stanna hemma. 6 timmar enkel väg för en kursintroduktion hade nog gjort mig smått galen, så det var tur att jag inte behövde. Det betydde också att jag fick träffa Anders lite mer också innan han åkte till Danmark igår morse för att kvala till Europacupen i innebandy. De spelade första matchen igår och vann med 16-0 över Lyon, Frankrike. Spännande värre.
 
Sista avsnittet ska jag idag ägna åt att gnälla lite. Jag älskar egentligen att vara hemma själv. Att bara få rå om sig själv en stund och att få göra precis det man har lust med utan konstigheter, men igår insåg jag att det inte alls är så roligt att vara helt själv. Det beror nog på att jag och min man inte ses så mycket alls nu under jobb/plugg-tiden och att det därför inte känns lika skönt när man är ensam. Att laga mat själv, äta själv, se på tv och lägga sig helt ensam är ju dötrist! Tur att han snart kommer hem igen. Kram till alla somär ensam.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0