"Ah well, this will do"

Jaja, det är en stund sedan jag uppdaterade här på bloggen, men det är bara för att tiden än en gång har lyckats springa ifrån mig. Sedan sist har jag hunnit med mycket på jobbet, festat en del och framför allt fått fler bröllopssaker på plats.
 
Jag har nu äntligen tagit sommarlov från både plugg och jobb. Detta skulle firas i fredags med några öl i solen på bryggan med världens bästa kollegor och utvecklades till en helkväll med konsert, kubbspel, många öl och mycket deep talk. Succé är ordet, än en gång, och jag mådde som jag förtjänade på lördagen.
 
På lördagen var det också party inplanerat hos Therese och Ole-Richard som hade bjudit in till grillning och sent midsommarfirande och trots seg kropp innan så blev det toppen. Extra skoj var det ju att Jocke och Malin med barn kom dit och hängde också. Igår grejade vi på en del hemma för idag tog vi röda faran till Skövde. Hur länge vi hänger här är just nu lika oklart som vädret.

Beträffande bröllopsbestyren så är ännu fler saker på plats nu, vilket är skönt. Har hämtat upp ringarna, bestämt hur dukningen ska se ut och fraktat över ännu ett lass med vin över gränsen. Det finns hopp om att vi hinner klart i tid :)
 
Här i Skövde har det verkligen regnat hela långa dagen så vi slöar inne. Anders och hans pappa håller på och rensar i ett förråd och han kommer inspringandes med den ena konstiga saken efter den andra. Nu sist var det en gammal kudde som han hade suttit på under samlingarna på förskolan. Alltså, nostalgi i all ära, men en gammal, smutsig och trasig kudde kommer inte att följa med oss hem till Norge igen. Bäst jag går dit och kollar hur det går innan han smyger ner fler konstiga saker i vår packning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0