"hörru, du måste flytta på dig!"

Idag gör jag ett undantag från min policy om engelska överskrifter och det är egentligen bara för att jag inte hittade någon som passade så bra som den här.

Igår cyklade jag till och från jobbet och jag blev förundrad över hur puckade fotgängare är. Varför i hela världen ska man gå 4 personer i bredd över hela cykelvägen? Att de sen har mage att bli förbannade när man försöker komma förbi är ännu mer speciellt tycker jag.

När jag sen var ute och sprang uppe i skogen hände samma sak. 4 tanter var ute på sin torsdagstur och gick såklart i bredd. När de då såg mig komma på kalhygget lååångt borta kan man ju tro att de skulle maka ihop sig, men inte då! Jag fick göra mig så smal som det bara gick och ändå slog jag i ena tantens axel. PUCKO!

Så dagens uppmaning: FLYTTA PÅ DIG!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0