“Let the good times roll"

Vilken fantastiskt helg det här har varit! I fredags cyklade jag upp till Marte och hälsade på henne och sötaste Alma Josefine. 7 veckor gammal och det sötaste jag sett på länge. Vi snackade strunt och käkade lunch i flera timmar.

På kvällen var det dags för årets jobbfest – sommarfesten. Sommarfesten är alltså det roligaste som händer när man jobbar med världens bästa kollegor. I år var inget undantag. Att det hela inleddes med att rektor kom och viskade i mitt öra att jag hade fått fast jobb till hösten gjorde inte saken sämre. Känns väldigt bra och även om jag bara ska jobba 50% på grund av plugget så är jag så glad att jag får fortsätta uppe på HUS. Lätt bästa skolan i Fredrikstad.

Kvällen gick som alltid allt för fort och efter fotbollsuppdateringar, besök av Elvis, deep talk, nakenstrafftävling och mycket fuldans var det helt plötsligt dags att hoppa in i taxin och bege sig hem igen. Än en gång, tack fina kollegor för en superbra kväll.

Anders gick ut efter fotbollen i fredags så vi var båda två ganska sega igår. Fixade lite på stan, såg 3 filmer och bara njöt av att inte ha några saker vi var tvungna att göra. Jag är så klar för sommarlov så det är helt galet. Förresten om du INTE ska se 1 enda film i år så låt det då bli ”The Stig Helmer story”. Jag är fortfarande förbannad att jag spenderade 1,5 timmar av mitt liv på den. Utan konkurrens den sämsta film jag någonsin sett, och jag har sett många dåliga filmer.

 

 

En vecka till nu med eleverna och den kommer mest bestå av betygssnack, lek, film och städning, så det ska nog gå bra. Vi slutar alltså på fredagen och har därför bestämt att vi ska fira midsommar på lördagen med några andra svenskar här i Fredrikstad. Traditioner är till för att följas, oavsett var man befinner sig så det blir nog en hel del sill, snaps, dans runt någon sorts stång och kubb.

Hoppas ni med får semester snart!



Kommentarer
Marie

Haha nädu, det är inte många franska ord som fick följa med hem till Sverige. Men lika glad är jag för det känner jag. :) Är dock inte lika glad över vädret här i Sverige! :( GRATTIS till fortsatt jobb, superbra! :) Kramar

2012-06-17 @ 16:25:48
URL: http://marieguld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0