"oh crap"

Jahaja, så var EM-premiären över för Sverige. Vi var sjukt taggade här hemma och 90 minuter senare var det liksom bara tomt. Ska inte göra någon djupgående analys, för jag är fortfarande alldeles för less. Ändå ska jag lista 3 saker som Sverige måste fixa till om de inte vill åka hem innan det roliga ens börjat.

1. Ansvar. Igår var det 11 snubbar som bara väntade på att någon annan skulle göra jobbet. Skärpning! Inga ursäkter funkar nu och eftersom det svenska laget inte direkt består av bara osäkra småungar måste alla ta ansvar på planen.
2. Försvarsspelet. Varför i hela fridens namn faller hela, ja hela, mittfältet när vi har press på bollhållaren? Elm och Källis såg ju ut som mittbackar stora delar av matchen och Ukraina fick härja fritt. GÅ PÅ!!!
3. Ideologin. Jag kan inte tro att Hamréns direktiv inför denna match var: "slå långbollar över ert eget mittfält och om ni är pressade, slå bollen åt helvete". Alltså seriöst, det var länge sedan jag såg en så dåligt genomförd match av Sverige.

Nu kan ni argumentera bäst ni vill att Ukraina gjorde en bra match och att Shevchenko är en grym spelare. Ja och ja, men det ska inte spela någon roll. Orkar inte ens kommentera Lustigs förmåga att hålla stolpen.

Som en uppmuntring och uppladdning inför fredagens drabbning så lägger jag ändå upp bilder på hur det såg ut här INNAN matchen igår:


 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0