"Weekends don't count unless you spend them doing something completely pointless"

Nu när huvudet inte längre känns som att det ska sprängas och jag har tjurat klart tänkte jag att jag skulle berätta om helgens bravader. Tidigt på lördagsmorgon ramlade det in 4 karlar i lägenheten och kidnappade en mycket trött och förvirrad Anders. De stack iväg till Gbg på äventyr och jag hoppade in i den alltid lika pålitliga Slevikbussen för avslutningsresa med innebandybrudarna. Första inplanerade stoppet, systemet på Torp, lyckades vi missa så vi fick ta en avstickare in i Kungälv innan slutdestinationen nåddes som var (trumvirvel) ULLARED!

Det är ungefär det mest överreklamerade stället jag någonsin varit på. Inte ens fryspåsarna var särskilt billiga. Jag lyckades i alla fall springa igenom skiten och hittade lite leksaker till Alva. När alla var shoppade och klara stack vi iväg till campingen för grillmys och lekar. Det blev en superbra, men kall kväll. Tror aldrig jag har frusit så mycket på natten i hela mitt liv förut. Det tippades att lufttempen låg på ungefär 11 grader i vår husvagn.

Efter ungefär 2 timmars sömn var väl inte humöret på topp, men det går ju inte att vara sur när man är på tur och med ett så glatt resesällskap försvann citronminerna snabbt. Söndagen skulle spenderas på Liseberg, men jag droppade det och gjorde stan istället. Mötte upp moster Bibbi och finkusinerna och tog en långlunch och en kort shoppingsväng. Det var supermysigt. Hann också se lite av Regnbågsparaden som avslutade HBTQ-festivalen. Härlig stämning!

Mötte upp de andra på Liseberg och medan vissa körde all in på karusellerna hade andra gått bananas på lyckohjulen. Ganska rolig syn när vuxna människor bär på jättekaniner och maraboukartonger och det riktigt syns hur lyckliga de är. Haha. Vi kom hem rätt sent på söndagskvällen och frågan är vem av mig och Anders som var tröttast.

Här kommer helgen i bilder också:


Såhär såg Anders ut i lördags om ni missat det :)



Fantastiska Slevikbussen



Grillmys



SommarTina



Tränarn älskar Ullared :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0