"When the wine is in, the wit is out"

Igår var nog min sämsta dag på väldigt länge. Allt gick skit på jobbet. Tur att det snart är sommarlov, och ännu mer tur att Anna kom hit på kvällen och hjälpte till med lite pyssel till bröllopet. Zlatans mål, en isglass och Annas glada humör vände på mitt humör :)

Idag har jag hunnit köra Anders till jobbet, kört vidare till Strömstad och fixat nytt pass, handlat mat och varit in på systemet. Snacka om att jag sänkte medelåldern på systemet! Jag var nog den enda under 60 år där väntandes klockan 10 :) Den stora frågan är ändå: hur törstiga är egentligen pensionärer? Tränger sig in, tar 2 vagnar var och börjar lasta vinboxar. Intressant indeed. I övrigt så är det ju helt hopplöst att samla vin, öl och annan alkohol till ett bröllop med införselbestämmelserna i Norge. Det har blivit många rundor till Strömstad detta halvåret. Det här är liksom det du får ta in per person:



Klockan är nu 11 och jag funderar på vad jag ska göra innan det är dags för möte med prällen klockan 15. Jag tror jag hoppar i solstolen och läser lite. Det är så ovant att inte ha 3 uppgifter, massa rättning och annat att fixa med. Idag är det sol och varmt så man får passa på. Har en känsla av att den här sommaren kommer att bli grym!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0