2 months to go…

Idag är det exakt 2 månader till den stora dagen. Undrar hur det kommer att kännas vid den här tiden den dagen? Jag sitter nog mest troligt och försöker trycka i mig lite frulle för att sen skynda iväg till frisören för att fixa hår och smink. Just nu längtar jag mest, men vissa dagar har jag lite tidsångest också. Det är fortfarande lite för många saker på listan som inte är avbockade, men gifta ska vi nog bli ändå.

Helgen har varit toppen. Vi tog en tidig fredagskväll för att orka upp och sitta vakt på natten/morgonen. När Anders var klar med sin vakt hoppade vi in i röda faran som tog oss till Göteborg. Vi stannade i Grebbestad en kortis och spelade en fotbollsmatch med sötungarna. IKEA blev första stopp och där inhandlades lite smågrejer som ljus, dessertglas och andra prylar. När vi var färdiga där var vi slitna som aldrig förr så vi åkte upp till Jocke och Malins lägenhet och chillade framför hockeyn.

Söndagen var den stora hitta-kostym-dagen och det gick alldeles strålande. Tur, eftersom det var lite  ”now or never”-feeling. När det var ordnat hängde vi med på Andrés avslutning på babyrytmiken. Det är tydligen en av plikterna som fadder :) Det var hur som helst mysigt och han höll låda för oss.

Idag är det toktråkigt väder här, vilket passar ypperligt då jag inte börjar undervisning förrän 12.20 och ska hugga in på uppsatsen innan det. Så nu har jag stängt in mig på kontoret med wimp på full volym och är redo att avsluta den. Jag måste ju erkänna att det finns mer intressanta saker att tänka på än för hur elever lär sig oregelbundna verb på engelska, som till exempel det som är blott 2 månader bort…

 



Kommentarer
Anna kari

Underbart, gud så kul och ni är så fina tillsammans,jag önskar er en alldeles underbar dag :)))

2012-05-14 @ 12:52:38
Åsa T

Åh vad söt du är Anna! Tusen tack till dig!

2012-05-14 @ 20:21:02
URL: http://torstenssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0