“A story to me means a plot where there is some surprise. Because that is how life is: full of surprises”

Nu när jag har landat, kommit hem och hämtat mig från senaste dagarnas bravader tänkte jag att jag skulle berätta lite om dem.

Jag och Tessan drog ju upp till Umeå i torsdags för att hälsa på Anna, Krille och sötAlvan. Rent spontant kändes det ju inte helt hundra att kliva upp klockan 6 för att hinna med flyget, men skönt var det när vi kom fram. Dagen rullade på och vi hann med lite panikshopping på stan. Jag har ju fortfarande inte löst skoproblemet och lyckades inte i denna stad heller, men ett jättesött diadem fick följa med hem i alla fall.

Redan innan hade vi bestämt att vi skulle köra ner till Hammerdal på fredagen för att överraska mammi och pappi. Så vi släppte in Alva först och mamma blev glad och nöjd, men det skavde lite att hon inte blev så pass överraskad som jag hade trott. Oavsett så spelades det spel och fuskades hejvilt i TP (läs: mamma) och det blev rätt sent innan vi tog kvällen. Att Tessan sen skulle berätta om hela sitt liv (:P) innan vi fick sova hjälpte ju inte när vi blev väckta redan klockan 9 på lördagen.

Jag blev tjurig som vanligt när någon väcker mig sådär oprovocerat och hinner till och med tänka när jag ser mig runt: ”Vad konstigt att det är så mycket folk här bara för att pappa fyller år”. Inser sen vad tusan alla brudarna gör där och får lite smått ont i magen. Innan jag kliver upp passar jag på att dänga på Tessan med en kudde som straff för att hon inte sagt nåt. Som extra straff för allt annat lägger jag också ut den här bilden: *moahahaha*

 

 

I alla fall så går färden mot Östersund där brudarna lurar ner mig i en källare och jag inser till slut att det är en musikstudio. Ångest. Panik. Hjälp! Skön snubbe, dricka och mycket skratt lättar dock upp stämningen, men jag drar en lättnads suck när det är över. Lite härj på stan där jag såklart springer på precis alla jag känner iförd min fina mundering avslutade förmiddagen.

 

 

 

Eftermiddagen spenderades hos världens bästa Blixt, som för övrigt var ofrivillig chaufför hela dagen och natten. Där käkades det gott och snackades det strunt tills det var dags att bege sig vidare till världens bästa Erika. Med en pimpad lägenhet, en stooor skål bål och ett leende som bara hon har hälsade hon välkommen. Fantastisk kväll med världens bästa brudar.

Efter lite missöden (läs: puckade folk på GIII) hamnade vi på O’learys där det var fullt ös med fotboll och dans natten lång. Det var länge sedan jag hade så roligt och jag glömde till och med bort att det någonstans i Östersund just nu sitter en gubbe och producerar en skiva som heter ”Jag säljer hellre porr än det här”.

Verkligheten kom ikapp och söndagsmorgonen kom alldeles för fort. Jag drämde till Tessan en gång till för att hon inte hade propsat på att boka senare flygbiljetter till oss, men det hjälpte ju inte mycket. Vi kom ombord och var  lite bleka om nosen båda två. Var inte lite avundsjuk när hon hade typ 40 minuter hem från Arlanda och jag skulle springa genom hela bygget och flyga till Oslo för att sedan sitta på en buss i 2 timmar till.

Hem kom jag, lite tröttare, men mycket gladare <3 Tack igen finaste ni!



Kommentarer
gunsan

Jag frågade den där bartendern om han kunde tänka sig att jobba på ert bröllop och han sa självklart ja!! han skulle som vanligt ha extra koll på just dig! ;-)

2012-05-21 @ 21:22:16
Marie

Haha, gud vad roligt! =)

Vi åker IMORGON!! =) Weee!! =)

2012-05-21 @ 21:48:37
URL: http://marieguld.blogg.se/
Marie

Haha ja det känns fortfarande en aning ofattbart men det ska verkligen bli så himla himla skönt! =) Ska försöka blogga ofta så det är bara att hänga med! =) Kramar

2012-05-21 @ 22:00:32
URL: http://marieguld.blogg.se/
Åsa T

Haha Gunsan! Fantastiskt ju! Det känns tryggt :)

2012-05-21 @ 22:17:00
URL: http://torstenssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0