"Fear of a name only increases fear of the thing itself"

Sitter på bibblan idag också. Känner mig nästan klar med uppsatsen, men eftersom jag haft den känslan förr bara för att sedan fått besked om att komplettera 2347856 saker av min mycket noggranna handledare så lämnar jag det lite öppet.

Oavsett så surfar jag in på Aftonbladets liveuppdatering från Oslo samtidigt som jag slölyssnar på en föreläsning i engelskakursen. Idag snackar han om fantasy in the classroom och Harry Potter och jag känner mig rätt trygg på det området då jag slukade böckerna och har sett filmerna många gånger. Oavsett så är det en 15-årig pojke som just nu vittnar och säger:

”När jag ligger där skjuten i ansiktet så tänkter jag konstiga saker. Jag tänker att det var tur att jag hann se klart alla Harry Potter-filmerna”.

Fy fan. Man blir ledsen och arg och allt på en och samma gång. Otroligt starka ungdommar som vittnar och ser "dusten", som en annan överlevande kallade honom, rätt i ögonen.

 

Tror jag tar en paus och går ut i solen och samlar tankarna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0