"I don't know who invented the high heel, but all men owe him a lot"

Rubriken, tydligen ett citat av Marilyn Monroe, tycker jag är bra. I och för sig så har jag ju bara bra rubriker här på bloggen, men den här gillar jag skarpt. Anledningen till att just den får äran att pryda min blogg denna dag är att jag äntligen har hittat skor till sommaren. Har letat i sisådär ett halvår efter "vanliga" vita pumps och helt plötsligt så hittade jag dem. Det här betyder att jag äntligen kan lämna in klänningen hos sömmerskan för den är ganska så lång och det betyder också att jag kan knoppa av en sak till på listan. Jag gillar listor och jag älskar att få knoppa av saker från dem :)

Imorgon tar jag med mig min vapendragare Anna och provar och mäter så att allt blir perfekt och sen är det bara att hoppas på det bästa. Ska också ner och lämna in ringarna för ingravering och puts och lite sådant imorgon och då får jag ju ta fram listan igen. Gött mos!

På jobbet rullar det på med mycket rättning och elever som går och väntar på sommarlov. Att det kanske blir strejk mitt i allt gör inte saken bättre för oss som har en del kvar innan vi kan ta sommar med gott samvete. Vi får se hur det blir och hoppas att parterna kommer fram till en bra lösning innan det går allt för långt.

Nu ska jag hoppa i säng. Ny dag imorgon och listan hänger med :)


Kommentarer
Marie

Vad är det med norrmän och strejk? =)

2012-05-30 @ 08:17:57
URL: http://marieguld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0