"If winning isn't everything, why do they keep score?"

Trevlig fredagskväll igår med besök av våra vapendragare Folke och Anna. Grillning, hockey och nostalgitripp med Games. Kommer ni ihåg det spelet? Anna och Folke kallade det för Kotten och Anders menade att det heter Tecknet, men det finns ju bara ett namn som är rätt och det är ju Games. Roligt var det i alla fall, även om tempot var lägre än när vi i tio-tolvårsåldern hade mästerskap hemma hos Roos.

Hockeymatchen var ingen hit direkt. Sverige kontrollerade och trots puckade domare och en helt förvirrad Bork som droppade de märkligaste kommentarerna så får man ju säga att vinst räckte. Norge kan ju gärna jubla och säga att de ”bara” förlorade med 2 mål, men i ärlighetens namn var det aldrig riktigt spännande. I alla fall inte efter den mycket välspelade andra perioden där Sverige ägde. Att matchen frontades som ett krig och en otroligt spännande match på förhand här i Norge säger ju också en del…

Idag ska jag ta tag i lite rättning. Snart är det tentamensdags för mina duktiga engelskelever och taktiken är att rätta undan allt annat som jag har liggandes innan dess. Vi ska också in till stan en sväng för Anders ska kolla på kostymer till sommaren. Sen ska vi köpa med oss ett par olika tårtbitar från ett av bagerierna som vi kanske ska beställa tårta från.

I övrigt längtar jag snart ihjäl mig efter Alvan. Tur att det bara är 2 veckor tills jag ska dit och busa med henne. Bonus också att Tessan hänger med. Med henne blir det aldrig tråkigt.

Ha en fortsatt fin helg!

 

 

 



Kommentarer
Tess

Så bra att du ser det som en bonus och inte som merarbete :) Kommer bli slipsarna-på-huvudet-roligt...om det inte blir det får vi ändra på det. Vi är ju inga träd! Skönt, för jag vet inte vilket jag hade varit om jag hade varit ett. Kanske en avsågad björk.

2012-05-05 @ 23:55:13
Åsa T

Haha, det beror ju såklart på om du klarar att hålla ordning på dig själv och sådär. Men oavsett så blir det bra :) Eller hur! Vi är faktiskt inga träd. Björk you say. Själv säger jag ek. De verkar så kloka, och det är ju jag med.

2012-05-06 @ 16:28:30
URL: http://torstenssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0