"The most effective way to do it is to do it"

Igår var jag mycket effektiv. Jag lyckades ha några lektioner, köpa en vigselring, skicka in de andra ringarna till putsning och ingravering, ringa och beställa tid till nagelfix i sommar, förbereda och genomföra ett möte, rätta uppsatser, dra ner till sömmerskan för måttning av klänningen, köpa med mig några smakbitar på olika tårtor och träna. Dagen gick så fort att jag glömde laga middag. Några bananer, mackor och en proteinshake funkade ändå.

Vi mailade också hotellet om rum och mat till sommaren och fick ett trevligt svar idag och allt verkar vara klart med det också. Startade denna vecka med en stor suck över allt vi hade kvar att fixa och nu känns det som att det mesta är ordnat. Självklart är sådana saker som pyntning, smycken och transport lite oklart ännu, men det är bagateller jämfört med allt det andra.

Idag har jag tyvärr inte varit lika produktiv. Har rättat klart elevernas uppsatser och fixat lite här hemma. Det är ungefär det jag har orkat med. Tur att dagen inte är slut än. Nu ska jag i alla fall laga ordentlig mat innan träningen. Höll på att spy igår på TRXn och ryktet går att det blir backintervaller idag så det gäller att planera matätandet. Strejken håller i sig och nu börjar skolledarna bli oroliga för att skolorna måste stängas eftersom städarna också är ute i strejk. Vi får som sagt se hur det blir. Förhoppningsvis löser det sig snart.

Det här blev ett mycket informativt inlägg. Lovar att skriva om något roligare nästa gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0