"When you see the light in the tunnel, turn around!"

Idag är det veckans stora begivenhet - pluggdagen. Jag önskar ni kunde höra hur ironisk den där meningen är i mitt huvud. Jag läser ju två kurser nu parallellt samtidigt som jag jobbar på med min bachelor i engelska - fortfarande.

Mobbningskursen är så gott som fullförd. 1 uppgift till som ska in i juni. Litteraturkursen i engelska går på fullfart och den är mycket bra, men det är rätt så tidskrävande att läsa en bok i veckan och lämna in uppgifter på det. Trösten är att böckerna vi läser både är användbara i skolan och spännande, även för en så kallad vuxen. Förra veckan läste vi Parvana's journey av Debroah Ellis, som var en mycket bra bok, och nu läser vi Letters from the inside av John Marshden.

Idag ligger dock fokus på bacheloruppsatsen. Jag får ont i magen av att ens skriva ordet. Den här uppsatsen skulle ha lämnats in, opponerats på och förhoppningsvis godkänts i januari, men på grund av lite missöden och en mindre snabb handledare så ska den skickas in nu till våropponeringen. Just nu känns det inte alls bra. Har inte fått någon deadline än och att försöka sätta sig in i något som jag skrev för ett halvår sedan är svårt.

Min handledare är otroligt petig, vilket resulterar i att jag sitter här med 30 sidor text med en högermarginal fullsmäckad av kommentarer. It's not pretty, I tell you. Hur som helst så är det bara att göra det och förhoppningsvis leder alla hans petiga "put a comma here" och "you need to connect these sentences" till att jag får uppsatsen godkänd och sedan aldrig mera behöver tänka på den.

Nåja, ska inte bara gnälla idag. Igår hade mina yngsta franskelever rollspel "på en fransk restaurant" och de var kanonduktiga! Många av dem hade klarat ett riktigt besök på en restaurant i Frankrike galant och det är ju poängen, även om de nog bara kan beställa sniglar och grodlår :)

I övrigt försöker jag jobba mot sommarformen. Igår blev det en lååång löprunda i spöregn. Kändes överraskande bra faktiskt. Ikväll blir det bodypump. Men först ska jag återgå till min uppsats.

Hoppas ni har en bra onsdag.



Kommentarer
mamma

Lycka till! Vet att du är duktig så det kommer att bli bra! Kram

2012-05-11 @ 15:24:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0