"Your luck is how you treat people"

Bara ett kort inlägg här nu innan jag ska sova. Måste berätta om en riktigt rolig och lyckad lektion jag hade idag med mina äldsta elever i franska. Fokus idag var på att bli duktigare muntligt och efter en hel del funderande över hur jag skulle få alla att faktiskt prata franska kom jag fram till att speed dating var det bästa.

Eleverna hittade på en personlighet: namn, ålder, yrke, nationalitet och intressen och sen körde vi igång. 1 minut med varje date hade de till förfogande och ungefär 10 minuter senare hade alla mött alla potetiella framtida pojk-/flickvänner. Lektionen avslutades med att alla fick berätta vem de helst skulle vilja träffa igen och varför. Efter mycket skratt och otroligt mycket aktivitet av ALLA elever packade vi ihop för dagen med leenden på läpparna.
Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra och imorgon är det fredag igen :)

Sov gott!


Kommentarer
Marie

Vad duktig du är! Du får gärna lära mig lite franska också ;) Verkar ju helt omöjligt att lära sig :P

2012-05-04 @ 09:34:46
URL: http://marieguld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0