"A bargain is something you can't use at a price you can't resist"

Höstlovet är här och samtidigt som jag njuter av det på mitt egna lilla sätt (läs pluggar och rättar prov) så kan jag inte låta bli att tänka att det är länge till jul sen. I Sverige är ju lovet vecka 44 medan vi här i Norge kör redan denna vecka.
 
Sedan sist har jag hunnit heja på tjejerna när de tog ytterligare 1 poäng i lördags och sen hejade jag ju på Anders när de vann sin match. Efter matchen gjorde vi ett ryck och bilade iväg till Tessan och Jens i Uppelisala. Tänkte att vi ju måste hitta på nånting på lovet. Där var det precis så bra som alltid, men förkylningen har inte släppt så jag var nog inte det roligaste sällskapet.
 
På söndagen åkte vi på en tokstor marknad som heter Mickelsmäss och där skulle det fyndas minsann :) Vi köpte hjortronsylt, två olika sorters te och en mandolin. Alltså inte musikinstrumentet, men en sådan där köksmaskin ni vet. Oavsett så var det mysigt att strosa runt bland alla marknadsstånd. På hemvägen stannade vi till hos Jens päron och där blev vi bjudna på mat. Pappa Jens bjöd också på rövarhistorier och mamma Jens bjöd på vin :)
 
På måndagen tog vi röda faran till Örebro och medan Anders hade seminarie så kollade jag in en föreläsning. Köpte med oss legendariska pastalådor från teknikhuset och käkade hos Mange och Vilgot. Stor och söt kille det där, Vilgot alltså :)
 
Nu är vi hemma i Fstad igen och har lite småplaner för resten av veckan: service på bilen, bankmöte och bio på fredag då Hypnotisören har premiär här. Det blir toppen!
 

Anders käkade ju älgkorv också :)
 
 
Hetast på marknaden :D
 
 
 
Mumsigt!


Kommentarer
Carro

Hej. ja det var kul och det gick bra:) Hade inga förväntningar alls så det vart lyckat:) ja vi såg den, den var riktigt bra. har du läst boken? Jag hade inte det, men hon jag var med saknade massor i filmen. Men den har ju satt sina spår, vilket måste betyda att den var bra:) Härligt med lov! vars firar ni jul i år? Kram

2012-10-03 @ 14:17:25
URL: http://carroericssson.blogg.se
Carro

Oj nu hoppas jag verklige att du tycker de är bra:) Nä inge karriär av de, har det mest som hobby nu när jag är hemma med Mio, håller inte på med nå idrott så det fick bli det här:) Få se vad jag gör med det när jag börjar jobba. Vi åker upp, men vars vi blir är inte bestämt än. Visst har dom i sverige sjukt långt jullov i år? Kram

2012-10-03 @ 23:24:11
URL: http://carroericsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0