“Win as if you were used to it, lose as if you enjoyed it for a change"

Matchen i söndags gick ju inte jättebra för vår del. När kaptenen kastade in handduken på grund av sjukdom innan avresa stack vi iväg med 10 utespelare och 1 målvakt. Nu var det väl kanske inte bara antalet spelare vi förlorade på. Sveiva var bättre på allt, och med det spelarstall de har så vore det konstigt annars. Ändå, tror jag att vi, på en bra dag, med alla ordninarie friska och krya, faktiskt kan hota dem. Eftersom det är rekordfå lag med i elitserien i år får vi ju chansen att möta dem 3 gånger till i serien och det tror jag kan bli mer spännande än det var i söndags.
 
Igår var det jobb igen efter en veckas höstlov. Märkte att vissa lärare och elever såg lite trötta ut. Jag som däremot har tillbringat lovet med att rätta prov och uppsatser, samt pluggat kände nästan att det var lite gött att vara tillbaka. Det är ju undervisning som är det roliga!
 
Idag har jag ledigt, eller pluggdag, som det ju egentligen är. Klockan 13 ska jag möta min studiegrupp på nätet för att förbereda oss till seminariet imorgon. Nästa vecka är tentan och jag har ingen som helst översikt än, men räknar med att det kommer.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0