"Birthdays are good for you. Statistics show that the people who have the most live the longest"

Vilken födelsedag jag har haft! Vaknade trött som ett ägg och lite småtjurig över att måsta cykla i årets första höststorm till jobbet. Som tur var regnade det inte och jag hade faktiskt medvind nästan hela vägen. Väl framme på jobbet möts jag av dess vackra rosorna på kontoret. Bästaste Monica tyckte visst att jag skulle ha dem. Så fina!
 
Lektionerna rullade på och under lunchen fick jag många mysiga kramar av mina fina kollegor. Mer sånt tycker jag! Ryktet hade visst spridit sig och när jag låste upp klassrummet till 9D som jag skulle ha engelska med möttes jag av detta:
 
Eleverna kom på idag att jag har ett mellannamn och det var såklart väldigt roligt :)
 

Alltså, jag skojar ofta med norrmännen för att de gör så big deal av födelsedagar. Det är det ena kalaset efter det andra och man måste ställa in alla aktiviteter (läs träningar) på grund av att typ mosters man fyller år, men när man får ett sådant fint bemötande som jag fick idag blir man ju lite extra lycklig.
 
Eftersom jag hade fina rosor att frakta hem fick cykeln stanna kvar på skolan över helgen och jag liftade hem med en kollega. Snart kommer Anders hem också. Snacka om bra dag, och den är ju inte ens slut än! :)


Kommentarer
Anonym

Grattis kjøre Åsa!
Og her har jeg alltid trodd at svenskene gjorde sååå mye mer av fødselsdager enn her i Norge.. På svensk barnetv da jeg var litenfikk alltid de svenske barna tårta på sengen og hele familien sang "ja, må hon leva"... Sånn var det aldri her i Norje :)og jeg har aldri fått tårta på sengen... men det håper jeg du får neste år ;)

Svar: Haha, vet inte vem du är, men såklart man ska ha tårta på sängen på födelsedagen! :D
Åsa Torstensson

2012-09-15 @ 00:59:34
Anonym

Hurraaaa från oss och paket kommer till veckan! Puss o kram

Svar: Antar att det är systeryster? Anonym... PUSS!
Åsa Torstensson

2012-09-15 @ 12:54:45
Marie

Inte så mycket faktiskt, men ibland så. :) Brukar Skypa med min systerson Kevin, det värmer ju mosterhjärtat riktigt ordentligt. :) Hoppas att du hade en superbra födelsedag. :) Kramar

2012-09-15 @ 19:01:31
URL: http://marieguld.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0