"Did you ever stop to think, and forget to start again?"

Idag har jag ingen feber och känner mig hyfsat pigg, men håller fortfarande på med operation "hosta upp lungorna" varje kvart ungefär. Oavsett så känner jag mig lite klarare i knoppen och har ju självklart hoppat på hemtentan som ska vara klar på söndag. Hade nog underskattat både omfång och kluriga frågeställningar och får lite panik när jag inser att det blir tight med tid. Ändå är min hjärna så sjukt understimulerad av att ha legat ensam här i en liten lägenhet i 3 dagar i sträck nu och då blir det lätt så att man hellre sitter och funderar på andra saker än just hemtentan.
 
Idag har min hjärna varit upptagen av speciellt 3 saker som jag tydligen tycker är väldigt viktiga:
 
1. Hade Klose ens något val om att avslöja handsen eller inte? Vill man inte bli betraktad som fuskare resten av karriären så kan man ju påstå att han faktiskt gjorde det enda han kunde göra. Nu tänker ni: "Ja, men det var stort av honom att erkänna det". Jag säger: "Bra och rätt, men inte stort".
 
2. När kommer den förbaskade filmen "Hypnotisören" till Norge? Och ska jag verkligen orka se den med dum norsk text? Ni förstår ju själva att det här är VIKTIGT!
 
3. Debatten med lärarnas löner i Sverige tycker jag blir för dum. Klart de ska ha högre lön, och nej, en tusing i månaden är inte nog. När jag, som fortfarande inte är klar med plugget, tjänar mer än lärare i Sverige, som pluggat betydligt mer och framför allt jobbat i bra många fler år än mig, blir det för dumt. Ni kanske tänker: "Ah, men det är dyrt att leva i Norge" och jag svarar: "Dyrt ja, men det försvarar ju inte att lärare i Sverige ska ha skitlöner?".
 
 
Nu när jag fått ner mina ytterst viktiga funderingar här kanske jag kan köra vidare på hemtentan. Och jag hoppas att ni läsare förstår att jag nästan aldrig är ironisk. Det är helt sant. Nästan.
 
 


Kommentarer
Marie Bergman

Jag fick en värdelös torsdag istället. :P Vi flyttar den 1/1... Fy fan vad drygt att flytta!! Usch!

2012-09-27 @ 19:11:23
URL: http://marieguld.blogg.se
Carro

ja, eller så har det inte brytit ut än, kom som en rejäl smäll först men sen har det typ bara legat lite ytligt. haha!

TRist att du åkte på allt! eller så kanske du slipper att vaar förkyld hela vintern nu när du fick all skit. KRYA PÅ DIG!! kramaa

2012-09-27 @ 21:51:57
URL: http://carroericsson.blogg.se
Monica

Glad att du stöttar vår kamp för bättre löner! Krya på dig! Kramar <3

2012-09-28 @ 22:09:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

torstenssons

ännu en svensk i Norge

RSS 2.0